توافق نامه همکاری فی مابین انجمن ارگانیک ایران و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور

1395/09/18-08:52 اخبار و رویداد ها
ioaksh توافق نامه همکاری فی مابین انجمن ارگانیک ایران و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور

توافق نامه همکاری فی مابین انجمن ارگانیک ایران و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور با حضور رؤسا و مدیران دو سازمان در محل سالن جلسات سازمان نظام مهندسی کشاورزی به امضاء طرفین رسید.

توافق نامه همکاری فی مابین انجمن ارگانیک ایران و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور



توافق نامه همکاری فی مابین انجمن ارگانیک ایران و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور با حضور رؤسا و مدیران
دو سازمان در محل سالن جلسات سازمان نظام مهندسی کشاورزی به امضاء طرفین رسید.
به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور، احمد کبیری، رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور امضای این توافق نامه را گامی در جهت توسعه کشاورزی ارگانیک در کشور دانست و گفت: با توجه به اینکه سطح زیرکشت ارگانیک در کشور هنوز به آمار قابل قبولی نرسیده است باید تلاش کنیم با تعامل و اجرای پروژه های مشترک این امر را سرعت بدهیم.
کبیری به یارانه های اختصاص یافته در بخش درمان کشور اشاره کرد و افزود: اگر دولت بخشی از هزینه هایی که در بخش درمان صرف می کند به افزایش نظارت ها در بخش کشاورزی و همچنین آموزش بهره برداران اختصاص دهد قطعا آگاهی بهره برداران در استفاده از سموم و کودهای شیمیایی بیشتر شده و شاهد کاهش آلودگیهای زیست محیطی خواهیم بود.
رضا نورانی، رییس هیات مدیره انجمن ارگانیک ایران با بیان اینکه تولید محصولات ارگانیک کمک به سلامت جامعه و کاری عبادی سیاسی است، اظهار داشت: بر اساس این توافقنامه همکاری در برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت در تولید محصولات ارگانیک، همکاری در ایجاد و توسعه مزارع و باغات ارگانیک الگو در قطب های کشاورزی کشور، فراهم نمودن امکان بازدیدهای علمی مورد نیاز کارشناسان و بهره برداران از واحدهای تولیدی ارگانیک و سایر اقدامات را در دستور کار داریم.

محمدرضا داوری، دبیر انجمن ارگانیک ایران با اشاره به اینکه انجمن ارگانیک ایران نماینده ifoam در ایران است، بیان کرد: آیفوم وظیفه نظارت بر تولید و عرضه محصولات ارگانیک در جهان را بر عهده دارد و تنها چهار کشور نمایندگی ملی دارند که ایران در سال ۹۳ موفق به اخذ آن شد .
داوری عدم وجود سرفصل دروس ارگانیک در رشته های دانشگاهی حوزه کشاورزی را از کاستی های سیستم آموزش عالی عنوان کرد و گفت: بدلیل آشنایی کم دانش آموختگان بخش کشاورزی با مباحث ارگانیک، می توانیم با همکاری سازمان دوره های آموزشی جهت افزایش سطح آگاهی اعضاء سازمان برگزار کنیم .
داوری، با اشاره به اینکه صدور گواهینامه ارگانیک بر اساس سیستم های ICS و PGS می تواند یکی از اقدامات مشترک با سازمان باشد، توضیح داد: با اجرایی شدن این سیستم ها می توانیم سطح زیرکشت ارگانیک کشور را تا ۵ درصد افزایش دهیم .
نورانی در ادامه تصریح کرد: سیستم PGS در واقع بازرسی ایمنی است که بین تولیدکننده و مصرف کننده بدون صرف هزینه ایجاد می شود. سازمان و انجمن می توانند رابط بین گروه تولیدکنندگان و مصرف کنندگان باشند که باعث می شود هزینه ای به آنها تحمیل نشود. چرا که هزینه نهاده ها و بازرسین بین المللی ارگانیک خیلی بالاست و با این روش که در تمام دنیا مورد استفاده است می توان سلامت محصولات ارگانیک را تایید کرد .
این توافق نامه در چهار ماده تهیه و به امضای طرفین رسید .


ثبت نظرات ارزشمند شما





لطفا متن بالا را وارد کنید


نظرات