ویژگی‌های مواد غذایی ارگانیک و تاثیر آن‌ها بر سلامت انسان

1395/12/25-11:01 مطالب آموزشی
ioaksh ویژگی‌های مواد غذایی ارگانیک و تاثیر آن‌ها بر سلامت انسان

ارزش غذایی و ویتامینها در غالب محصولات ارگانیک بسیار بیشتر از محصولات سیستم رایج است. از این جمله می‌توان به محتوی بیشتر ویتامیهایی مانند ویتامین B ، ویتامین C ، ویتامین E ، لیکوپن و مواد معدنی همچون منیزیم، آهن و روی در محصولات باغی...0

ویژگی‌های مواد غذایی ارگانیک و تاثیر آن‌ها بر سلامت انسان

 

ارزش غذایی و ویتامینها در غالب محصولات ارگانیک بسیار بیشتر از محصولات سیستم رایج است. از این جمله می‌توان به محتوی بیشتر ویتامیهایی مانند ویتامین B ، ویتامین C ، ویتامین E ، لیکوپن و مواد معدنی همچون منیزیم، آهن و روی در محصولات باغی مانند گوجه فرنگی و وجود آنتی‌اکسیدانها و اسیدهای آمینه مفید در سایر محصولات اشاره کرد.

 

مواد غذایی ارگانیک حاوی آنتی اکسیدان بیشتری هستند. در مواد غذایی ارگانیک آنتی‌اکسیدان Phenolic بیشتر یافت میگردد (۵۰ درصد بیشتر از محصولات غیر ارگانیک). چراکه آفت‌کشهای مصنوعی تولید این مواد را در گیاهان کاهش داده اما کودهای حیوانی و آلی بکار رفته در کشاورزی ارگانیک تولید آنها را افزایش می‌دهند.

 

تولید کنندگان محصولات ارگانیک از استانداردها و دستورالعمل‌های بسیار سخت گیرانه‌ای تبعیت می‌کنند که احتمال آلوده شدن اینگونه محصولات را به مواد شیمایی و سمی به حداقل ممکن می‌رساند. گواهی‌نامه‌های محصولات ارگانیک، به عنوان بیمه‌هایی است که در تولید این محصولات از مواد شیمیایی و سمی استفاده نشده است.

 

مواد غذائی ارگانیک خطر بیماری‌ها را کم می‌کنند.

بسیاری از مراکز حفاظت محیط زیست دریافته‌اند که مواد شیمیایی موجود در آفت‌کش‌ها دارای اثرات سرطان‌زایی و بیماری‌زایی هستند.

کشاورزی ارگانیک یکی از راههای کاهش مصرف سموم شیمیایی و کم کردن ورود این مواد به منابع آب، خاک و هوا است.

ثبت نظرات ارزشمند شما





لطفا متن بالا را وارد کنید


نظرات